U ponedjeljak 26.02. smo imali nevjerovatan dan sa preko 200 učesnika i učesnica na našoj završnoj konferenciji projekta “Akcija za smanjenje nejednakosti u obrazovanju”.
Razgovarali smo o neuroznanstvenoj perspektivi i uticaju niskog socio-ekonomskog statusa na dobrobit učenika i učenica, kao i rezultatima istraživanja sprovedenog u toku projekta koji je imao za cilj propitati koliko su naše prakse provedene u školam uspješne!
I da vam kažemo – itekako jesu!
Samo neki od podataka koje je istraživanje pokazalo jesu:
– Dobrobit učenika projektnih škola je značajno povećan – kako psihološka tako i kognitivna!
– U projektnim školama došlo je do smanjenja jaza (razlika) u dobrobiti između učenika/učenica povoljnog i učenika/učenica nepovoljnog
socio-ekonomskog statusa!
– Došlo je do blagog ali značajnog poboljšanja klime u projektnim školama, dok je došlo do značajnog pogoršanja školske klime u neprojektnim školama, te se promjene školske klime u projektnim školama mogu pripisati ARISE prijektu.
– ARISE projekat je imao značajan utjecaj na spreječavanje pogoršanja nepoželjnih ponašanja učenika i učenica
– Školska zajednica je jača kao rezultat projekta!
Predstavili smo i naše smjernice za obrazovne politike koje su rezultat rada Koalicije za smanjenje nejednakosti u obrazovanju usmjerene na sistemsku regulaciju pristupa kvalitetnim obaveznim predškolskim programima u BiH.
Dio dobre atmosfere možemo pripisati ovim izvrsnim nalazima koji nas čine ponosnim i sretnim, a drugi dio učenicima i učenicama koji/koje su se zajedno sa svojim nastavnicima i nastavnicama pridružili našoj Zaigranoj pauzi – gdje smo učili, igrali se i zabavljali!
Od Hokoš-Bokoš do Male ljudske povelje o jednakosti učenika i učenica – tako ćemo sumirati naš dan!
Smjernice za obrazovne politike kao i rezultati istraživanja bit će dostupni javnosti putem naše web stranice u narednom periodu.
Projekat Akcija za smanjenje nejednakosti u obrazovanju ARISE network finansira Evropska unija.